آب، اصلیترین نیاز زندگی است. بدن انسان بدون غذا ممکن است هفتهها زنده بماند، اما بدون آب تنها چند روز دوام میآورد. حالا تصور کنید همین مایه حیات، آلوده یا ناسالم باشد. متأسفانه، در بسیاری از مناطق، آب شهری با وجود عبور از تصفیهخانهها، هنوز هم میتواند حاوی آلودگیهایی باشد که سلامت ما را تهدید میکند. اینجاست که ضرورت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی آشکار میشود. در این مقاله، بهطور کامل بررسی میکنیم که چرا واقعاً به دستگاه تصفیه آب نیاز داریم.
بخش اول: آیا آب شهری سالم است؟
در نگاه اول، آب لولهکشی شفاف و بیبو به نظر میرسد. اما آیا این کافیست برای اینکه بگوییم «سالم» است؟ پاسخ کوتاه: خیر.
دلایل:
کلر باقیمانده: در تصفیهخانهها برای ضدعفونی کردن آب از کلر استفاده میشود. ولی باقیمانده آن در آب میتواند باعث مشکلات تنفسی، گوارشی و حتی سرطان شود.
فلزات سنگین: در مسیر رسیدن به خانهها، آب از لولههای فلزی عبور میکند که ممکن است سرب، جیوه یا آرسنیک وارد آن کنند.
نیترات و نیتریت: بهویژه در مناطق کشاورزی، این مواد از طریق کودهای شیمیایی وارد منابع زیرزمینی آب میشوند.
میکروارگانیسمها: برخی انگلها و باکتریها (مثل ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم) نسبت به کلر مقاوماند و ممکن است از تصفیهخانه جان سالم به در ببرند.
بخش دوم: بیماریهایی که از آب آلوده میآیند
آب آلوده، حتی اگر ظاهر سالمی داشته باشد، میتواند منشأ بسیاری از بیماریها باشد:
1. اسهال و مشکلات گوارشی
2. عفونتهای انگلی و میکروبی
3. سنگ کلیه و مشکلات مجاری ادراری (در اثر سختی بالا)
4. نارسایی کلیه و کبد (در اثر نیترات یا فلزات سنگین)
5. مشکلات پوستی و آلرژی
بخش سوم: آیا آب جوشیده کافیست؟
خیلیها تصور میکنند که جوشاندن آب راه مناسبی برای تصفیه آن است. در حالی که: آب جوش فقط میکروبها را از بین میبرد نیترات، آرسنیک، فلزات سنگین، کلر و مواد شیمیایی در آن باقی میمانند حتی غلظت بعضی مواد در اثر جوشاندن بیشتر میشود پس آب جوشیده نمیتواند جایگزین دستگاه تصفیه آب باشد.
بخش چهارم: مزایای دستگاه تصفیه آب خانگی
استفاده از دستگاه تصفیه آب، مثل سرمایهگذاری روی سلامت خانواده است. این دستگاهها، بسته به تکنولوژیشان، مزایای زیر را دارند: ۱. حذف کامل آلایندهها دستگاههای مدرن مثل سیستم اسمز معکوس (RO)، توانایی حذف: نیترات و نیتریت فلزات سنگین کلر و مشتقات آن میکروارگانیسمها رسوبات، ذرات معلق، و بوهای نامطبوع را دارند. ۲. بهبود طعم و بوی آب یکی از اولین چیزهایی که بعد از نصب دستگاه متوجه میشوید، تغییر طعم و بوی آب است. چای و قهوه خوشطعمتر میشوند و غذاها بهتر میپزند. ۳. صرفهجویی اقتصادی بهجای خرید آب معدنی (که هم گران است، هم پلاستیک زیادی وارد محیط میکند)، آب تصفیهشده در خانه همیشه در دسترس است. ۴. افزایش سلامت خانواده در درازمدت، مصرف آب تصفیهشده باعث کاهش مراجعه به پزشک، بهتر شدن عملکرد کلیهها، کاهش حساسیت پوستی و حتی افزایش انرژی بدن میشود.
بخش پنجم: دستگاه تصفیه آب برای چه کسانی ضروریتر است؟
اگرچه همه به آب سالم نیاز دارند، اما برای گروههای زیر، اهمیت این موضوع دوچندان است:
نوزادان و کودکان (سیستم ایمنی ضعیفتر)
زنان باردار
افراد مسن
افراد با بیماریهای کلیوی
گوارشی یا پوستی
افرادی که در مناطق کشاورزی یا صنعتی زندگی میکنند
بخش ششم: آیا همه دستگاهها یکساناند؟
خیر. دستگاههای تصفیه آب در بازار ایران و جهان انواع مختلفی دارند:
فیلتر کربنی ساده: فقط برای حذف کلر و بو
فیلتر UF یا نانو: حذف میکروبها و ذرات درشت
دستگاههای RO (اسمز معکوس): قویترین و کاملترین نوع دستگاههای چندمرحلهای: ترکیبی از چند فناوری برای خرید دستگاه مناسب، باید موارد زیر را در نظر بگیرید: کیفیت آب منطقه شما بودجه شما فضای موجود در آشپزخانه تعداد اعضای خانواده
بخش هفتم: چطور مطمئن شویم دستگاه کار میکند؟
برای اینکه دستگاه تصفیه آب عملکرد درستی داشته باشد:
فیلترها را مرتب تعویض کنید (هر ۶ تا ۱۲ ماه بسته به مدل)
سالانه تست آب انجام دهید از برندهای معتبر و خدمات پس از فروش استفاده کنید
نتیجهگیری :
در دنیای امروزی تبلیغات و طراحی برند یک علم و عمل تخصصی است. هدف از تبلیغات افزایش دادن آگاهی مخاطبان درباره محصول یا خدمتی است که قرار است از آن استفاده کنند. در واقع در پشت آن زرورق دوخته شده، لایه های زیادی از جنس آگاهی، برندسازی، بازاریابی، تشویق مشتری و در نهایت سودآوری نهفته شده است. مشاوره تبلیغاتی و برندینگ لوتوس واقع در تهران به کسب و کار شما کمک می کند تا به تمامی لایه های گفته شده رسیدگی شود.
دریافت خدمات مشاوره تبلیغاتی و برندینگ حرفه ای باعث شده است تا صاحبان کار نه تنها به شناخت بهتری از کالا یا خدمت خود دست یابند، بلکه به شناخت و آگاهی مناسبی درباره بازار و رقبایشان نیز برسند. در ادامه برخی از مهم ترین خدمات و مزایای مشاوره تبلیغاتی و برندینگ را مشاهده می کنید.
- تحلیل ایده های موجود
- طراحی خلاقانه
- ایده تحقیق درباره بازار و جامعه هدف
- انتخاب بهترین مسیر ارتباط با مشتری
- تحقیق درباره دیگر رقبا، نقاط قوت و ضعف و نحوه تبلیغاتشان
- تدوین، طراحی تقویم تبلیغاتی و اجرای ایده های تبلیغاتی
- نظارت بر چگونگی اثرگذاری تبلیغات در رفتار مشتری
- پیگیری رویدادهای بازار و غیره
مشاور تبلیغاتی کسی است که به انواع راه های تبلیغ و بازاریابی در نسل نو اشراف دارد. مشاوره تبلیغاتی و مشاوره برندینگ و برندسازی علمی است مبتنی بر ایده پردازی، طراحی و برنامه ریزی همراه با چاشنی خلاقیت. به همین خاطر است که تبلیغات امروزی بسیار جذاب تر از زمانه پیشین است و طبیعتاً با افزایش مشتریان آن کسب و کار نیز همراه می شود.

